שק"ל שירותים קהילתיים לאנשים עם צרכים מיוחדים - עמוד הבית

דלג על בר שפות
בר שפות

הרכבת הקלה בירושלים

הרכבת הקלה בירושלים הינה הרכבת הנגישה בעולם, היות והיא נבנתה על פי סטנדרטים של נגישות, שהם גבוהים מהמקובל בעולם המערבי. המרכז הישראלי לנגישות של עמותת שק"ל משמש כיועץ הנגישות של פרויקט הרכבת הקלה בירושלים, מאז שנת 2002. אנשי המקצוע של המרכז, ייעצו למתכננים בכל ההיבטים הקשורים לרכבת הקלה כולל:


1. עיצוב נגיש של הקרון, כולל מושבים, מאחזי יד, מכשירי ולידציה, רצפת הקרון, כריזה, שילוט אלקטרוני, שילוט סטטי, לחצני חירום, לחצני פתיחת דלתות ועוד עשרות פרטים נוספים.


2. עיצוב נגיש של תחנות הרכבת הקלה, כולל עיצוב הסככה, עיצוב הרציף, משטחים מישושיים, שילוט אלקטרוני, שילוט סטטי, תפעול הכניסה והיציאה מהרכבת, מעברי חצייה, מכשיר הכרטוס ועוד.

 

דוגמא לסטנדרטים גבוהים של נגישות: המרווח האופקי של הקרון לרציף התחנה לא יעלה על 50 מ"מ (בעולם מקובל עד 75 מ"מ) והמרווח האנכי לא יעלה על 35+ מ"מ או 16- מ"מ (בעולם מקובל 50 ± מ"מ). זה אומר שלרכבת הזאת לא עולים או יורדים, אלא נכנסים ויוצאים.


דוגמא נוספת: מכשיר הכרטוס בתחנת הרכבת הקלה הוא נגיש לאנשים עם מוגבלויות שונות, כולל אנשים עם מוגבלות בראייה (למרות שעיוורים נוסעים בישראל ללא תשלום). המכשיר הירושלמי הרבה יותר נגיש מהמקובל באירופה ואף עולה באיכות הנגישות שלו על הדרישות האמריקאיות.


חלק גדול מההחלטות המקצועיות התקבלו בשיתוף אנשים עם מוגבלות, כולל קביעת המרווחים בין הקרון לרציף, מהות ואיכות השילוט האלקטרוני ועוד.

 

הדפסשלח לחבר
עבור לתוכן העמוד